Marketing en acquisitie zijn enorm belangrijk, zonder klanten geen bedrijf. Je eigen presentatie is van groot belang wanneer je op bezoek gaat bij potentiële klanten of relaties. Je hebt maar één kans voor een eerste indruk. Hoe zorg je ervoor dat de potentiële klant voor jou kiest? Welke marketingstrategie moet je volgen? Op welke manieren kun je acquireren? En waarom is netwerken zo belangrijk? Dat komt allemaal aan de orde in deze kennis- en vaardigheidstraining.
UNIEKE VOORDELEN
RESULTAAT
-
Je bent bekend met het nut en de noodzaak van marketing en acquisitie.
-
Je leert waarom je eigen presentatie zo belangrijk is.
-
Je weet waar een goede elevatorpitch aan moet voldoen.
-
Je leert effectief netwerken.
-
Je weet hoe je een verkoopgesprek voert.
PROGRAMMA
-
Belang van acquisitie
-
Pitchen
-
Marketing- en acquisitiestrategieën
-
Netwerken
-
Fasen van een verkoopgesprek
-
Onderhandelen
-
Marketinginstrumenten (afhankelijk van de behoefte van de deelnemers worden diverse instrumenten toegepast, zoals de Customer Journey, de Value Builder, SWOT, Concurrentieanalyse en Persona)
WERKWIJZE & TRAINER
De training bestaat uit twee modules van elk drie uur en wordt verzorgd door Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer bij ROZ. De training is een combinatie van theorie en praktijk.
DOELGROEP
Je bent (startende) ondernemer en je wilt graag advies over hoe je je product of dienst succesvol in de markt kunt zetten en kunt verkopen.
Heb je de basiskennis al in huis? Dan is de training ‘Sales’ wat voor jou. Hierin ga je daadwerkelijk aan de slag met praktijkgerichte opdrachten en rollenspellen. Daarnaast kom je tot een persoonlijk én actiegericht verkoopplan.
LOCATIE
Ondernemerscentrum H164, Enschedesestraat 164 in Hengelo.